Recept: Čokoládový dort

Po nějaké době si tu ukážeme zas nějakou mňamku, tentokrát recept na čokoládový dort. Dort jsem dělala k Valentýnu a čoko dort byla jasná volba. Navíc tenhle je jednoduchý a docela rychlý.

Ingredience
Korpus:
115g čokolády
175g másla
150g bílého jogurtu
200g cukru krupice
150g hladké mouky
1 sáček prášku do pečiva
3 vejce
+ mandlové aroma - pokud chcete, já dala dvě velké lžičky a dort nádherně voněl a chutnal po marcipánu

Poleva a zdobení:
2 tmavé polevy Dr. Oetker - nedělám domácí, zjednodušuju si, co se dá :)
tmavá a bílá čokoláda na hobliny - použila jsem Orion, tmavé byly dvě, ale myslím, že by klidně stačila jedna, hoblin bylo až až
+ zdobení Dr. Oetker


Postup
Nejprve si rozehřejeme čokoládu ve vodní lázni. Mezitím vyšleháme změklé máslo s cukrem do pěny. Přidáme vejce, jogurt a lehce vychladlou čokoládu. Kdo chce, tak nějaké to aroma, nakonec přidáme mouku s práškem do pečiva.
Dáme do předehřáté trouby...v receptu bylo péct na 190°C po dobu 30minut. Pekla bych ale na 160°C více minut. Na 190 se to začlo nahoře připalovat a uprostřed to nebylo.

Po vyjmutí z trouby lehce klesne. Já chtěla dát ještě náplň, ale asi by nepřežil překrojení. Absence náplně ale vůbec nevadila, i tak nebyl suchý.

Po vychladnutí potřeme čokoládou, nahoru nasypeme nastrouhané hobliny z čokolády(hobliny jsem dělala klasickou škrabkou a dělají se lépe s rozteklejší čokoládou, rozhodně ne z lednice) a já přidala bílá srdíčka po stranách. A je hotovo.

Řekla bych, že se dort povedl, mě osobně chutnal a pochvaly jsem se také dočkala, hobliny uždiboval snad při každé cestě kolem :D Dort je fakt jednoduchý, nejhorší jsou ty hobliny.
Co vy a čokoládové dorty? Pečete?

7 komentářů:

  1. Tak ty hoblinky dělají fakt super parádu ! :)

    OdpovědětVymazat
  2. Dříve jsem pekla často pro přítele, byl to takový náš zvyk, když za mnou přijel z Francie, tak jsem mu za odměnu vždycky upekla nějakej čokoládovej dort ;) možná by to chtělo zase zopáknout, díky za receptík :) dort vypadá yummy :)

    OdpovědětVymazat
  3. Mňam..vyzerá to brutálne !! Určite píš viacero takýchto postov !! :))

    OdpovědětVymazat
  4. Tak už asi vím co připravím kamarádovi k narozeninám :).

    OdpovědětVymazat
  5. Tak teď si mi na to udělala dost chutě!
    Vypadá luxusně a recept není ani těžký, možná ho také zkusím. To bych mohla zvládnout :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý komentář,moc si toho vážim. :)
Kontaktovat mě můžete přímo zde, nebo na mail: charmedka92@gmail.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...