Kulturní tip: muzikál Fantom opery

Krásný čtvrtek,
dnes si dáme trošku netradiční článek. Pokud mě sledujete na FB, tak určitě víte, že jsem v sobotu byla v divadle, v Goja Music Hall na muzikálu Fantom opery.
Muzikály miluji, dříve jsem na ně chodila často, jelikož ještě na základce jsem od školy dostávala lístky zdarma. Joo, to byly časy. :) Naposled jsem byla s Honzou na Klíči králů, který mě ale moc nezaujal. Moderně pojatá pohádka nebyla podle mého gusta. To už je ale také pěkná doba.
Na Fantoma opery jsem chtěla hned, jak jsem se dozvěděla, že bude. Zbožňuji film s Gerardem Butlerem, ale to jen tak mimochodem :D

Lístky už jsme měli doma pěkně dlouho, kupovala jsem je mamče loni k Vánocům, ale dřívější datum než 17. listopadu nebylo. Tedy sobota večer a lepší místa. Téměř rok jsme se tedy měly na co těšit.

Autor: František Janeček
Hudba: Andrew Lloyd Webber

Děj: Mladá dívka Christine Daaé tančí v baletním souboru v opeře Opera Populaire, když najednou se primadona opery rozhodne, že nebude účinkovat v opeře, kterou ovládá Fantom. Ten totiž vyložil majitelům opery podmínky, za kterých se bude jeho opera řídit (od peněz až po uvolnění lóže č. 5). Nešťastní majitelé nevědí, co dělat, a nemajíce co ztratit, rozhodnou se vyzkoušet Christine, která se projeví svým krásným zpěvem a už za pár hodin zpívá před vyprodaným hledištěm. Po představení je ve svém pokoji, kde k ní přijde Fantom (pro ni je to Anděl Hudby, který ji naučil zpívat) a ona s ním odchází do podzemí, kde se má stát jeho ženou.
Christine však nechce a vrací se zpět na povrch, kde se zamiluje do svého přítele z dětství vikomta Raoula de Chagny, nového patrona opery. Fantom mezitím složil novou operu Don Juan, ve které má Christine hrát hlavní roli. O tu ji ale připraví primadona, která se mezitím vrátila, a divadlo čeká série neštěstí: od ztraceného hlasu primadony přes oběšení kulisáře až po pád lustru a následný požár divadla. Fantomovi se zároveň nelíbí „přátelství“ Christine a Raoula a snaží se Raoula zabít. To se mu nepovede a Raoul se dozvídá o jeho minulosti.
Dozví se také, kde Fantom přebývá a rozhodne se ho vyhledat. To se mu podaří, bohužel ale padne přímo do rukou Fantomovi a ten dá Christine na výběr: buď si ho vezme a nebo on Raoula zabije. Christine se rozhodne pro Fantoma, aby Raoula zachránila, Fantom však pochopí jejich lásku, nechá je spolu a sám uteče rychleji, než ho jeho pronásledovatelé – zaměstnanci opery, kteří mu přišli na stopu – stačí lapit a zabít.

Fantom opery má překrásné kulisy, ty jsou snad nejhezčí, co jsem kdy viděla. S mamčou jsme seděli uprostřed, kde několikrát  vyjíždí a sjíždí obrovský lustr. Musím říct, že to moc příjemné nebylo, koumaly jsme, zda bychom jeho pád přežily a asi ne. :D

Co mi na muzikálu vadilo, tak to, že je tam hodně mluveného slova. V těch dřívějších muzikálech se opravdu jen zpívalo a tady polovinu prokecají a trošku to ztrácí to kouzlo. Pokud nemáte rádi opery, tak to také pro Vás nebude, je fakt hodně operní.

Nejhezčí určitě byla část, kdy Fantom bere Christine do podzemí. Tajemno, mlha, krásná hudba a jakoby plutí na loďce. Podobnou atmosféru má i část u hrobky. To je prostě nádhera.
A jelikož já jsem na kýče, tak po přestávce následoval karneval. Tolik barev a překrásných kostýmů. Každý něčím jedinečný, pohádka.

Co se týče obsazení, tak já tam moc herců neznala. Fantoma hraje Marian Vojtko nebo Radim Schwab. My měli Vojtka, ale ono také těžko říct, když je tak skvěle maskován :) Oba zpívají krásně, takže mi bylo poměrně jedno, koho chytneme, na Schwaba jsem byla dokonce i zvědavá, ale takhle jsem také spokojená.

Další známou tváří byl pro mě Bohuš Matuš v roli Raoula, toho jsem poznala okamžitě i podle hlasu. A v roli Meg Giry Tereza Vágnerová. Bohužel to jsou jediní zpěváci, které já z muzikálu znám.

Nádherné kulisy, kostýmy, scény v podzemí a u hrobky měly úžasné kouzlo, ale bohužel se tohle nedá srovnávat například s muzikálem Kleopatra, nebo Monte Christo, které jsem viděla už kdysi a klidně bych na ně šla znovu a znovu, na Fantoma už nee. Hodně mluveného slova a občas to působilo jako parodie.
Zdroj děje a fotek: fantomopery.cz

Máte rády muzikály? Který se Vám líbil nejvíce?

6 komentářů:

  1. Zahrať si tam, to by bol sen, je to moc krásne!:)

    OdpovědětVymazat
  2. Zrovna v pátek jsem byla s mamkou na muzikálu Hello Dolly a byl skvělej :). Mamka mi říkala o tom Fantom opery, že by na to chtěla jít, ale lístky jsou vždycky hned vyprodané
    Blog by Veru

    OdpovědětVymazat
  3. Pěkný článek :-) Pracuji v cestovní agentuře a vstupenky na muzikály (i tento) hodně prodáváme a máš pravdu, že vychytat nějaké slušné místo ve slušném termínu je občas boj. A ještě když lidi chtějí třeba 3 místa vedle sebe v sobotu večer, to je skoro nemožné.
    Jinak já na žádném muzikálu ještě nebyla. Nejblíž se hrají v Praze a tam nemám možnost se dostat, resp. dopravit se z Prahy večer domů :-) Tak snad někdy :-)

    OdpovědětVymazat
  4. To vypadá super! Muzikály sice zrovna nevyhledávám, ale když už se na nějaký nechám přemluvit tak bývám spokojená :D Akorát Kat Mydlář mě hooodně zklamal, ale za to může Michal David že z toho udělal takovou sra.ku

    OdpovědětVymazat
  5. Muzikal vypada dobre, film naprosto miluji :)

    OdpovědětVymazat
  6. Tak "autor" je František Janeček, jo? Blbost. Autorem je Lloyd Webber. Když už, tak Gaston Leroux. Janeček je jenom blbec, který celý muzikál úplně zničil.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý komentář,moc si toho vážim. :)
Kontaktovat mě můžete přímo zde, nebo na mail: charmedka92@gmail.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...