Kulturní tip: muzikál Sněhová královna

Krásný den,
milé čtenářky. Tenhle týden si trochu odpočineme od kosmetiky a zabrousíme do kultury. V pondělí jste si mohly přečíst o filmu Ghoul a dnes Vám v krátkosti napíši něco o muzikálu Sněhová královna, na kterém jsem byla v neděli.

Muzikály zbožňuji, posledně jsem byl na Fantomovi opery, který sice byl hezký, ale přesto byl trošku zklamání. Vkládala jsem do něj větší naděje. Na Sněhovou královnu jsem strašně chtěla jít, zbožňuji film z roku 2002. Tenhle muzikál mě tedy moc lákal a v sobotu večer jsem náhodou sehnala lístky hned na druhý den a nemohla se dočkat.

Děj: Původní známý pohádkový příběh autoři přizpůsobili velkému jevišti a výpravné muzikálové podívané pro všechny generace. Hlavním dějovým motivem zůstává velká láska Gerdy a její statečná cesta za vysvobozením milovaného Kaye. Na rozdíl od původní pohádky Gerda a Kay nejsou děti, ale mladí lidé, kteří mají před svatbou. Sněhová královna je složitá rozporuplná osobnost, zápasí v ní dobro se zlem, a ty jsou v muzikálu ztělesněny dvěma postavami – ONA je zlo a ON dobro. Autoři do příběhu přidali další nové postavy a naopak jiné, zejména zvířecí postavy, z původního příběhu vynechali. Přes všechny starosti Gerdy a její napínavou cestu, příběh není ponurý a smutný, naopak – situace a postavy se vyznačují milým humorem, který pobaví nejen malé, ale i velké diváky.
Silnou složkou muzikálu, jak jinak, je hudba Zdeňka Bartáka přesně vystihující nálady, povahy, dramatičnost příběhu i humorné situace, to všechno v dokonalém aranžmá Daniela Bartáka. Stejně tak i scéna Martina Černého, kostýmy Kateřiny Bláhové, choreografie Heleny Peerové, písňové texty Kristýny Pixové a v první řadě režie Lumíra Olšovského. Text ústřední písně Sněhová královna napsal Ondřej Suchý.

SNĚHOVÁ KRÁLOVNA: Dagmar Patrasová / Mahulena Bočanová
GERDA: Ivana Korolová / Míša Sejnová / Anna Julie Slováčková
KAY: David Gránský / Jan Kopečný
PAN VRÁNA, ZAHRADNÍK, PRINC, LOUPEŽNÍK: Felix Slováček jr. / Jan Vlas
LETNÍ PRINCEZNA: Sabina Laurinová / Eva Kleinová
PODZIMNÍ LOUPEŽNICE: Martina Pártlová / Vlasta Žehrová
JARNÍ VÍLA: Dita Hořínková / Barbora Rajnišová
RÁDKYNĚ ONA: Michaela Nosková / Linda Finková / Michaela Zemánková
RÁDCE ON: Lumír Olšovský / Dan Barták / Peter Strenáčik
LOUPEŽNICE LŮ: Eliška Ochmanová, Kateřina Herčíková
MALÁ GERDA: Kateřina Průšová / Nika Peerová / Nela Peerová
MALÝ KAY: Filip Antonio / Sebastian Pošmourný / Miloslav Frýdl
COMPANY: Natália Hatalová, Barbora Šampalíková, Petra Vašková, Jana Tesařová, Karolína Fišerová, Filip Hořejš, Lukáš Randák, Patrik Plešinger, Lukáš Kellner, Petr Ryšavý, Oldřich Smysl, Lukáš Adam, Jakub Kudrnáč, Linda Hloušková, Michaela Zemánková, Pavel Pavlovský, Dalibor Kubečka
HUDBA: Zdeněk Barták, HUDEBNÍ ARANŽMÁ A NAHRÁVKA: Daniel Barták, SCÉNÁŘ: Alena a Jan Pixovi, TEXTY PÍSNÍ: Kristýna Pixová, Ondřej Suchý (úvodní píseň Sněhová královna), REŽIE: Lumír Olšovský, CHOREOGRAFIE: Helena Peerová, SCÉNA: Martin Černý, KOSTÝMNÍ VÝTVARNICE: Kateřina Bláhová, ASISTENTKA VÝTVARNICE: Petra Goldflamová – Štětinová, MASKY: Pavel Pavlovský, HUDEBNÍ NASTUDOVÁNÍ: Linda Finková, VÝKONNÝ PRODUCENT: Lenka Pixová

Zdroj: hybernia.eu

Doufala jsem, že královnu bude hrát Dagmar Patrová. Jako dítě jsem ji zbožňovala, dokonce jsem chodila do jejího Baby studia a vystupovala v Kouzelné školce a Kuřátkách :D Ale to jsem odbočila. Chytly jsme Mahulenu Bočanovou, ale ono to moc nevadí. Sněhová královna ani nezpívá, takže mi to nakonec bylo jedno.

Mnohem větší roli než královna, tu má její rádkyně Ona. V tomto muzikálu není královna zlá, ale bojuje v ní dobro se zlem. Což mě prvně trošku zklamalo, ale nakonec to bylo hezky udělané. Rádce On je dobro a rádkyně Ona je zlo. Rádkyni ztvárnila Michaela Nosková, která za tuhle roli byla nominována i na cenu Thálie a já musím říct, že naprosto právem. Byla naprosto úžasná. Krásně zpívá a herecký výkon je naprosto perfektní. Jsem strašně ráda, že jsem viděla právě ji, klobouk dolů.

Gerdu hrála Anna Slováčková, což je dcera Dagmar Patrasové. Ta byla také fajn a docela jsem i doufala, že ji budete mít, i když by mi nevadila ani Iva Korolová, která je strašně sympatická. Kaye jsme měli Jana Kopečného, kterého já upřímně neznám, ale krásně zpíval, takže super.

Koho ještě zmíním, tak určitě Jana Vlase, který měl hned několik rolí a v každé byl perfektní. Hlavně v roli prince, skvělý zpěvák, herec a tanečník. Bavil nás. Barbora Rajnišová coby Jarní víla byla také boží, nezklamala.  Líbila se mi také Eliška Ochmanová, která hraje loupežnici Lů, bohužel ta moc prostoru nemá, což je škoda, protože hezky zpívá, ale hlavně nádherně tancuje. Takže alespoň ta jedna její scéna stála za to.

Muzikál se mi opravdu hodně líbil, velmi se povedl. Super herci, výběr je na jedničku. Nebyl tam nikdo, kdo by se mi nelíbil. Hezké písničky, kouzelné kostýmy a kulisy.

Divadlo bylo plné dětí, tady se mi líbilo, že herci s publikem komunikovali. Pár dětí dostalo snad i bonbony od Jarní víly a párkrát byly zapojeni do děje. Jan Vlas navíc zvládl skvěle improvizaci, kdy nějaké děcko v publiku vykřiklo a on parádně navázal. Nevyvedlo ho to z míry.

Pokud máte rádi muzikály a pohádky, určitě návštěvu Sněhové královny doporučuji. Já si to užila a mamča také.
Zdroj fotek: snehovakralovna.cz


Máte rádi muzikály? 
Znáte Sněhovou královnu?

2 komentáře:

  1. Muzikály miluju, i když chodíme většinou na Brodway. Tady mě zaujalo i obsazení, na Brodwayi je to furt to samé, tyhle herce jsem snad ještě v ničem neviděla :)

    OdpovědětVymazat
  2. Naposledy jsem byla na muzikálu Popelka na ledě a ten byl krásnej :) mám ráda muzikály

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý komentář,moc si toho vážim. :)
Kontaktovat mě můžete přímo zde, nebo na mail: charmedka92@gmail.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...