Víkend v Liberci - Zoo, chalupa, projížďka na koních

Krásný den!
Dnes si dáme jeden výletní článek, srpen byl dcela bohatý na menší výlety, takže ještě dva podobné články chystám a věřím (doufám), že podzim bude pěkný a bude se také výletovat. V podstatě jsem jezdila jen na menší výlety v dojezdové vzdálenosti od Prahy, ale Liberec byl i s přespáním, takže dva dny a nejdelší výlet.

V Liberci bydlí známá, která u nás byla nedávno na návštěvě, takže jsme hned plánovali, že na oplátku zas dorazíme i my k nim, mrkneme na novější byt a hlavně na pejska. Návštěvu jsme teda spojili i s návštěvou zoo, což nelze vynechat. Spát jsem ovšem u známé nechtěla, bydlí v paneláku a přišlo mi lepší zajet na chalupu, která není z Liberce daleko, ale pěkně postupně....

Co se týče zoo, tak jako dítě jsem tam chodila každý rok, právě díky tomu, že chalupu nemáme daleko a v dětsví jsem na prázdniny na chalupu jezdila. Když jsem ale v zoo byla před pár lety už jako dospělá, tak mě poměrně zklamala. Zoo je maličká, projdete ji v pohodě do hoďky a půl, což vůbec nevadí, i menší zoo jsou krásné, ale přijde mi málo moderní, i když ta vrchní část je nová, super, dole ale výběhy ještě takové, co si vážně pamatuji z dětství, spousta zvířat je za sklem a skla neskutečně špinavá, to mi vadilo vážně hodně.


Hned pod zoo na Labutím jezírku se nachází restaurace Rybařská bašta, která tam stojí snad odjakživa, také si pamatuji z dětství, že jsme tam chodili. Tím, že je to vážně hned u zoo, tak bývá plno, ale naštěstí jsme chytli jeden volný stolek venku, takže jsme si vychutnali oběd u jezírka plného ryb a vodotrysku, takže příjemné posezení. Asi bych nečekala vyloženě gastrozážitek, ale moje ryba byla moc dobrá, rybí polévka také a vlastně i steak, i když se obsluha nezeptala, jak ho chceme propéct a byl propečen více no.

Chalupu máme za Frýdlantem, až u hranic s Polskem v malé vesničce a na samotě v lese. Je tam obrovský klid, pohoda, signál skoro žadný, maximálně chytíte Poláky. Samota, les, potok a také hromada komárů, což je asi jediné mínus, na mě normálně komáři nejdou, ale po jednom dni jsem přijela s úplně oteklýma kotníkama :D Musím ale říct, jak jsem ráda, že jsem po letech na chalupě byla a určitě bych ráda jezdila každý rok, aspoň na víkend. U nádraží stále chovají krávy, takže neskutečná nostalgie.

A tečka na závěr...zjistila jsem, že ve vedlejší vesnici je překvapivě hotel, ano, hotel Zámecký dvůr Černousy na vesnici o pár obyvatelích a překvapivě krásný hotel s výbornou restaurací a stájemi. Miluji koně, takže jsem neodolala a domluvila si projížďku, byla jsem šťastná jak malé dítě na Vánoce.

Máte chalupu, kam jezdíte?
Líbí se Vám liberecká zoo?

10 komentářů:

  1. Chalupu máme a jezdíme o víkendech v podstatě nejvíc tam, protože pořád generuje nějakou práci :).

    OdpovědětVymazat
  2. Ahoj, jako malá jsem jezdívala hned na dvě chalupy, co měla táty tehdejší žena a doteď jsou nedílnou součástí mého dětství. Hlavně ta v Křižanovicích, kde jsme chodily do studánky pro vodu, bylo tam v lese hřiště vyrobené ze dřeva, chalupa měla bezva terasu a bezva balkon na čtení. No a hnedka vedle byla louka, kde jsme si s tátou hráli na indiány. Večer u grilování se hrály karty a různé deskovky. Péťa mi zpívala na dobrou noc a hladila mě po zádech. Tátova současná žena má taky chalupu, ale tam jsem byla vždy jen na skok a asi třikrát. Přítele rodina chalupu měli, ale prodali jí. No až jednou budu bohatá a slavná určitě si nějakou koupím :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsou ale krásné vzpomínky :) Také vzpomínám, jak jsme se prodili s bráchou potokem, já se bála na chalupě netopýrů a chytala na louce motýly :D

      Vymazat
  3. Moc krásné fotky, musela sis víkend užít na maximum! Zoo mám ráda a v té Liberecké jsem nebyla roky, snad to napravím příští léto. :))

    OdpovědětVymazat
  4. Parádní fotky. Ta chalupa je super. Kdyby jsme nějakou měli, jezdila bych tam asi dost často. :-)
    Povídání nejen o kosmetice

    OdpovědětVymazat
  5. Pane bože, kde jsou ty časy, kdy jsem na koni jezdila furt. Teď už bych to asi nezvládla, protože už je to fakt několik let :D
    V ZOO v Liberci jsem nikdy nebyla, ale letos jsme byli v Hluboké nad Vltavou a moc pěkná zoo, menší ale pěkná :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To se určo nezapomíná :) Hluboká se mi také líbí:)

      Vymazat

Děkuji za každý komentář, moc si toho vážim. Na každou Vaši reakci se snažím odpovídat, případně mě můžete kontaktovat i soukromě na mail: charmedka92@gmail.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...