Výletování v okolí Prahy: Dobříš, Památník Karla Čapka

Krásný pátek!
Jaké máte plány na víkend? Co třeba nějaký výlet? Doháním resty a konečně tu jsem s výletním článkem, v Dobříši jsem byla ještě v létě, takže opravdu krapet se zpožděním, ale myslím, že tipy na výlety se hodí kdykoliv.

Dobříš je poměrně maličké městečko s necelými devíti tisíci obyvateli. Osobně mě nijak nechytlo za srdce a za vidění stojí asi jen zámek, ale pěkně postupně.


V Dobříši jsem se hrozně těšila na zámek a jeho Francouzskou zahradu, která když kvete, tak je úplně překrásná. Ne pro nic za nic se zde konají Svatební dny. Bohužel zahrada byla z důvodu údržby zavřená, takže to nejlepší se nekonalo. Na jižní straně se nachází ovšem Anglický park, což je hodně rozsáhlá zahrada, les a velmi poklidné místo na procházky. Měla by se tu nacházet i minizoo s handicapovanými zvířaty, ale voliéry byly zrovna prázdné. Vstup je sem zdarma a můžete přijít i s pejskem.
Anglický park

Mám tu i dva tipy, kam zajít na něco dobrého. Pro oběd jsme vybrali restauraci U tří statkářů, kde to docela žilo a musíme pochválit i jídlo. Na výběr z několika hotovek, ale samozřejmě vybírat můžete i z klasického menu. Já neodolala burgeru, který rozhodně doporučuji, ale prý nebyla špatná ani kaše s uzeným z hotovek.
A kam na něco sladkého a kávičku? Velbloud Café. Tohle je neskutečně stylová a příjemná kavárna plná velbloudů :D Mají i menší zahrádku a na výběr ze spousty různých káviček, ale i čokolád a dezertů.


Kousek od Dobříše se nachází obec Stará Huť, kde najdete rybník Strž, ale havně památník a naučnou stezku Karla Čapka. Památník je dům, ve kterém autor strávil poslední roky života a vznikla zde díla jako Bílá nemoc či Válka s mloky. Muzeum s udržovanou zahradou, kavárnou a pokud budete poblíž, zajděte se podívat. Naučná stezka začíná u památníku, vybrat můžete ze tří okruhů, které vedou kolem památníku a jsou to cesty, kudy Karel Čapek rád chodil. Jestliže máte rádi procházky přírodou a lesem, tak je to moc pěkné místo. Na výletě jsme byli v týdnu a bylo zde ticho a klid, v lese jsme dokonce nikoho nepotkali, až teda na komáry.



Líbí se Vám Dobříš?
A znáte Památník?

10 komentářů:

  1. Vůbec neznám, ale musím říct, že z Tvých fotek to vypadá moc hezky, hlavně ten zámek, ráda se tam někdy podívám:-)

    OdpovědětVymazat
  2. Na obou místech jsem byla, ale už je to tolik let, že by to určitě stálo za opáčko. Takže díky za připomneutí (a je to potvrzení toho, že tipy na výlet se hodí kdykoliv :-))

    OdpovědětVymazat
  3. Krásné fotky, určitě jste si výlet užili na maximum! :)

    OdpovědětVymazat
  4. Krásná připomínka léta, možná lepší, než kdyby to bylo v srpnu ☺♥. Viděla jsem již na IG. Parádní výlety. Čapkovu usedlost mám velmi ráda, má to obrovské kouzlo sílu a je tam prostě cítit genius loci.

    OdpovědětVymazat
  5. Taky mám s výletními články skluz -_- :D Zámek je opravdu krásný, ten bych klidně navštivila a s tím burgerem jsi mi udělala neskutečný chutě :D Neměla jsem ho, už ani nepmatuji!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Když jsou otevřené zahrady, tak je to opravdu nádhera :)

      Vymazat

Děkuji za každý komentář, moc si toho vážim. Na každou Vaši reakci se snažím odpovídat, případně mě můžete kontaktovat i soukromě na mail: charmedka92@gmail.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...