Podzimní dovolená II.část - Vídeň, Prátr, zoo

Hezké pondělí,
dnes tu mám pro Vás další část dovolené, tentokrát se mrkneme do Vídně, navštívíme Prátr a zoo. Jak jsem se zmiňovala již včera, do Vídně jsem se chtěla strašně podívat, nedařilo se nám sehnat ale nějaký rozumný ubytování, myslím cenově. Vídeň vychází na opravdu moc a když už seženete tak nějak cenově vyhovující hotel, tak v tom není započítáno parkovné a jste zas na vysoké částce. Proto jsme do Vídně pouze dojížděli z Lednice, první den jsme si prošli město a zajeli do Prátru a na noc se vrátili do Lednice. Další den nás čekala zoo a z Vídně rovnou do Bratislavy.

Auto jsme nechávali na obrovským parkovišti Leopoldau, kde za den zaplatíte 3,40 eur za den, což je super. Navíc z parkoviště rovnou sjedete výtahem na metro U1, které jede přímo do centra města. Pražské  metro nemám ráda a když nemusím, nelezu do něj. Ovšem vídeňské bylo pro mě zážitek a je poměrně rychlé.

Bohužel jsme měli kliku na různé akce, opravy atd. U Hofburgu na Náměstí Hrdinů (Heldenplatz) probíhala nějaká vojenská akce, všude vojáci, vojenské cvičení, zbraně, takže místo památky bylo vidět spíše tohle. U radnice se zase chystal koncert a spousty památek mi rušily bilboardy.

A může začít procházka Vídní, z metra jsme vystoupili na stanici Stephansplatz, což je přímo centrum Vídně u katedrály sv. Štěpána. Bez problému se můžete podívat i dovnitř katedrály, je nádherná jak zvenku, tak i zevnitř. Je tam ale spousta turistů, z katedrály je vyloženě turistická atrakce, žádný tichý kostelík :)
Státní opera
Akademie výtvarných umění a socha básníka a spisovatele Schillera

Přibližně po hodince se dostáváme k již zmiňovanému Hofburgu, což je Dvorní hrad. Hofburg je krásný, obrovský, jelikož je členěn na několik objektů. Bohužel v zahradách hradu (Burggarten) se dělaly nové cesty, takže omezení v podobě plotů, dělníci, ale naštěstí se to tak nějak projít dalo a vyfotit i různé sochy v zahradách také nebyl takový problém. V zahradách se nachází palmový skleník, také známý jako Schmetterlingshaus (Motýlí dům)
Palmový skleník
Neue Burg und Corps de Logis - Nový hrad

Aby jste se dostaly na druhou stranu hradu, musíte vylézt ze zahrad, poté se dostane do areálu na Náměstí hrdinů (Heldenplatz), kde se nachází dvě jezdecké sochy. Právě v toto areálu probíhal již zmiňovaný vojenský den, takže fakt super.

Naproti Náměstí hrdinů přes ulici najdete Maria-Theresien-Platz, památník Marie Terezie leží mezi Uměleckohistorickým muzeem a Přírodověděckým, které patří  mezi největší a nejvýznamnější muzea na světě a je největší v Rakousku. Náměstíčko je to moc hezké, památník úchvatný, to samé budovy muzea

Poté se dostáváme k další významné budově a tou je Parlament, který rozhodně nepřehlédnete. Budova Parlamentu se mi opravdu líbila. Hned vedle něj se nachází Městský park (Parkring), který nevynechávejte, je v něm spousta soch k vidění a hlavně Nová radnice (Neues Rathaus). Když vyjdete z parku, ihned naproti Vám spatříte Dvorní divadlo (Burgtheater).
Parlament
Nová radnice
Dvorní divadlo
A teď už nás čeká převážně jen cesta zpátky na Stephansplatz a do metra, kterým se vydáme do Prátru.

Morový sloup

Do Prátru jsem se hrozně těšila, i když mi bylo jasný, že atrakcí si moc neužiju a spíše mě čeká jen prohlídka, jelikož Honza na tyhle atrakce není. Sice ho vždy na pouti na něco dotlačím, ale nadšený rozhodně není. Od Prátru mě odrazoval, tvrdil, že je hrozně ošklivý. Není, já z něj byla unesená, kam se na něj hrabe naše Matějská. Prátr je spíše pohádkový, vypadá kouzelně, ceny už ale tak kouzelné nejsou :D

Přece jen jsme ale na něco zašli, odsouhlasil horskou dráhu, která nevypadala tak špatně, byla to ale síla i na mě. Rychlá, prudké začátky, no doporučuji :D Samozřejmě jsme nemohli vynechat Obří kolo, který je v podstatě symbolem města. Ovšem tyhle kola nejsou zas moc pro mě, kývají a houpání kabinky nezvládám zrovna nejlépe.

Na kolo byla docela fronta, ale naštěstí to čekání nebylo až tak dlouhé a únavné. Z kola je nádherný výhled na město, navíc jsme nahoře byli v době, kdy už se pak začalo stmívat a Prátr už hezky svítil.

Určitě víte, jak moc máme s Honzou rádi zoo, takže bylo naprosto jasný, že vídeňskou si nemůžeme nechat za žádnou cenu ujít, do té jsme se vypravili další den. Já se nemohla dočkat, jelikož tahle zoo chová pandy a koaly, které jen tak v zoo nenajdete.
Do zoo se dostanete přes barokní zámek Schönbrunn a jeho rozlehlé zahrady. Ty zahrady musí být v létě dokonalý, už takhle vypadaly úchvatně. V zahradách se nachází labyrint, který jsme bohužel nestihli, nekonečné množství krásných soch a co teprve pohled na Neptunovu fontánu, pohádka.

A teď už hurá do zoo :) Vídeňská zoo je nádherná, jsem ráda, že mě nezklamala, naopak se mi hrozně líbila. Je veliká, takže jsme v ní samozřejmě zase pár hodin strávili, hezké výběhy, naprosto překrásný vodní svět, kde akvária vypadají opravdu jako v moři. Jsem ráda, že jsme viděli i pandu, sice byla většinou otočená zády, prý to dělají kvůli bleskům, ale měli jsme štěstí a viděli jsme jí i v pohybu. A koala, to je nádherný zvíře, pohybuje se sice jak ožrala, ale je úplně k pomuchlání. :) A dokonce jsem si v lese pohrála s veverkou, když máte kliku, což mít asi budete vždy, protože veverek je tam hodně a my na ně narazili hned několikrát, tak stačí nalákat a veverky přiběhnou. Bohužel jsem neměla žádné oříšky, takže hned odběhly. Pokud se tam chystáte, určo jim vemte nějakou mňamku :)

A to je z Vídně vše, článek je to dlouhý, ale více už zkrátit nešel :)
Pro mě je ve Vídni asi nejhezčí Parlament a náměstí s památníkem Marie Terezie. Vlastně i Nový hrad a Náměstí hrdinů bylo moc hezké. A samozřejmě Prátr, ten určo navštivte, pokud někdy budete mít cestu do Vídně, i kdyby jen se mrknout. Město je to krásné, jen škoda, že jsme měli šílenou zimu a na hodně místech probíhaly kdejaké akce. Klidně bych tam jela znovu, třeba podívat se na vánoční Vídeň.
A ze zoo jsem úplně nadšená, ta rozhodně spolu s hradem stojí za návštěvu.

Bohužel vychází docela draze, jak už jsem psala, cenově dobrý hotel jsme nenašli a vycházelo mnohem levněji dojíždět zpět do Lednice. Zajít třeba na večeři nás tam ani nenapadlo, protože jen za kafe s dortem dáte v cukrárně přes tři stovky. Vstup do zoo stojí v přepočtu snad pětikilo, ale určitě mi za to návštěva Vídně stála a jsem ráda, že jsem ji viděla.

Byly jste někdy ve Vídni, nebo se chystáte právě během Vánoc?