Movie tip: Viktor Frankenstein


Anotace: Oživit mrtvou hmotu a stvořit z ní živou bytost dokázali zatím jen Bůh a Viktor Frankenstein. A právě o tom druhém vypráví náš příběh odehrávající se ve století, kdy se čerstvě probuzená věda, nové technologie a tradiční víra a náboženství sbližují, aby změnily zákony, jimiž se řídí život a smrt. V časech, kdy se zdá, že nic není nemožné. Radikální vědec Dr. Viktor Frankenstein (James McAvoy) a jeho pomocník Igor (Daniel Radcliffe) mají společnou vizi o uměle stvořeném životě, který může změnit svět. Victorovi se však výsledky jejich společné práce vymknou kontrole a dokonce hrozí, že se dostanou do rukou lidem, kteří s nimi budou chtít uspokojit své mocenské choutky. Zatímco Frankenstein chce ve vynalézání pokračovat bez ohledu na možné následky, Igor si uvědomuje, k jakým hrůzným koncům mohou vést. Jedině on může nakonec zachránit Viktora zachránit před jeho před sebou samým a svět před smrtelně nebezpečným monstrózním stvořením.

Po měsíci jsme opět zavítali do kina, tentokrát na nové zpracování Frankensteina. O filmu jsem věděla již nějakou dobu a hodně se na něj těšila. Frankensteina zná snad každý, i kdyby ne filmově či knižně, určitě si ho dovedete představit. Film mě lákal asi hlavně Danielu Radcliffovi.

Na začátku filmu je hezká věta, že lidé si pamatují jen monstrum a ne toho, kdo ho vytvořil. Když se řekne Frankenstein, určitě si většina představí obludu, která připomíná člověka. Přitom Frankenstein je vědec, který toto monstrum stvořil a právě o něm je tenhle film.

Hlavní roli Victora Frankensteina si střihl James McAvoy, kterého budete znát asi nejvíce z X-menů. Mě se X-meni nelíbí, takže ani on mě v nich nijak nezaujal. Jako Victor Frankenstein mi přišel ale naprosto bravurní. Roli šíleného vědce, který jde doslova přes mrtvoly zahrál skvěle a hlavně přesvědčivě, prostě perfektní.

Daniela Radcliffa mám spojeného s Harry Potterem a tak asi i zůstane. Pro mě prostě patři do Bradavic a tak je tedy těžké mu uvěřit jinou roli. V jiných rolích mi moc nesedí, nejspíše to není jeho chyba, ale James McAvoy byl bezkonkurenčně lepší. Milovníky seriálu Hra o trůny jistě potěší malá role Charlese Dance, který hraje otce Victora. Další důležité postavy ztvárnili herci Jessica Brown Findlay, Andrew Scott, kteří jsou pro mě téměř neznámí, ale role inspektora v podání Andrewa Scotta vůbec nebyla špatná.

Moc se mi líbil začátek filmu, příběh začíná v cirkuse, kde Victor objeví nadaného hrbáče. Prostředí cirkusu bylo famózní, na jednu stranu kouzelné, na tu druhou děsivé a brutální. Jako hrbatý klaun se mi Daniel líbil, to prostě mělo své kouzlo.

Celkově prostředí staré Anglie je dokonalé a v podobných filmech vypadá moc dobře. Kostýmy byly krásné, prostředí a kulisy povedené, James McAvoy perfektní. Dohromady to na mě působilo opravdu skvěle. Film není úplně tak tajemný, jak jsem očekávala, těžko popsat, jak to přesně myslím, ale možná když ho zkouknete, tak pochopíte.

Ve filmu nechybí ani romantika, kterou já bych klidně i vynechala, ale budiž. O monstrum Vás film samozřejmě neošidí, ale je mu věnováno jen pár minutek na konci, takže pokud na film jdete s tím, že se bude jednat o klasické zpracování, tak budete zklamáni. Tady jde opravdu o příběh vědce a toho, co onomu známému montsru předcházelo.

Nemůžu říct, že by film byl kdovíjak napínavý a nepředvídatelný, ale měl atmosféru a ta udělala hodně. Chápu, že si film najde hodně odpůrců, ale věřím, že někteří z této filmové podoby klasického díla budou nadšení. Mě film mile překvapil, bavilo mě to a sledovala jsem ho se zaujetím. Sice to není úplně stoprocentní, ale já jsem spokojená a klidně se na film podívám někdy znovu.
Hodnotím 4*


Viděli jste film?
Zaujal Vás?

3 komentáře:

  1. Díky za tip! McAvoye miluju! Když hraje, že brečí, tak brečím jak želva taky, i když mě to třeba nedojímá... Je to neuvěřitelný herec! Příběh mi připomíná Penny Dreadful, určitě kouknu =) Pokud máš ráda tyhle věci, tak mě zaujal v poslední době seroš Jekyll and Hyde =)

    OdpovědětVymazat
  2. Film jsem neviděla, ale zajímavý tip :) Každopádně vidět "Harryho" v jiný roli je divný :D

    Ili Libertad

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý komentář, moc si toho vážim. Na každou Vaši reakci se snažím odpovídat, případně mě můžete kontaktovat i soukromě na mail: charmedka92@gmail.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...