Dovolená v Itálii - Kalábrie

Krásný den,
konečně jsem dala dohromady fotky z dovolené a pokud máte rádi výletní články, dnes si přijdete na své. Přemýšlela jsem, zda dovču nerozdělit do několika článků, protože těch fotek je opět šíleně moc, ale nakonec jsem se rozhodla, že to nechám dohromady. Takže si udělejte něco dobrého k pití a můžeme se pustit do vyprávění a hlavně foteček.

Letos u nás zvítězila Itálie, konkrétně Kalábrie na jihu Itálie a hotel Valtur Capo Rizzuto, který nás zaujal na první pohled. Jedná se o resort a pokud máte raději akčnější dovolené, nebude to pro Vás. Kolem naprosto nic není, do nejbližšího města nejezdí ani žádný autobus, takže jste opravdu uzavřeni čistě v resortu. Jelikož nejsme na animační programy hotelu, tak večery jsme trávily u filmů, takže opravdu klidná dovolená. Sice bych ocenila alespoň tu možnost někam zajet, ale zas nemůžu říct, že by mi ta izolace vyloženě vadila, to vůbec ne.

Zpočátku jsme byli lehce rozpačití, ale nakonec se nám ubytování líbilo. Příjemné pokoje, které byli denně uklízeny a hlavně celé to prostředí, všude kolem zeleň a výhled na moře. Navíc jsme chytli skvělý pokoj v patře, ještě za rohem a s obrovskou terasou, takže naprostý klídek.Výborná kuchyně, i když jsem párkrát tvrdila, jak zrovna dnes nic není, vždy jsem odcházela přecpaná. Navíc ty výborné dezerty, no mňam.

Co mi na hotelu ale vadilo, tak stolování. V restauraci jsou stoly pouze po osmi a i když restaurace byla prázdná, stejně k Vám animátoři někoho usadili a nejlépe cizince, aby to bylo pestřejší. Usazování animátory mi též vadilo, zbytečnost, naštěstí jsme chodili zadním vchodem, kde nebyli a my si tak stůl vybírali sami, nejlépe na druhé straně restaurace, aby se k nám lidé dostali co nejpozději. Možná prkotina, ale mě šíleně vadilo, že ani snídani si nemůžu vychutnat pouze ve dvou. Zkrátka nechtěla jsem být friendly, jak jsem neustále opakovala a myslím, že i dávala najevo. Tohle bylo něco, co jsem nedokázala zkousnout.

K moři se dostanete po schodech příjemnou procházkou, jak zní v oficiálním popisu a příjemná opravdu je. Není to daleko, ale pokud by se Vám to přece jen zdálo náročné, jezdí na pláž a zpět minibus. V resortu žije hromada ještěrek, na které narazíte všude, takže procházku Vám zpříjemní i tohle.

Velkým zážitkem pro mě byli koně, na které jsem chtěla hned, jak jsem se dozvěděla, že tam nějací jsou. Honza koně nemusí, ale obětoval se a na jednu vyjížďku se mnou šel. Hodně jsem odolávala, abych nešla i zbývající dny, ale není to zrovna nejlevnější, takže s jedním zážitkem jsem se spokojila a byla to paráda.

Miluji písečné pláže, ovšem první den jsem byla naprosto nešťastná, přitom zrovna pláž se mi z fotek moc líbila. Na pláži šíleně řve hudba a každou chvíli se koná nějaká zábava. Pro někoho super, já o to ale nestojím. Navíc většina lehátek byla pouze křesla, na kterých se prostě nedalo opalovat, velmi nepohodlné a ukrást si klasické lehátko bylo téměř nemožné. Naštěstí jsme si brzy všimli, že za útesy je ještě jedna menší pláž, kde téměř nikdo není. Lehátka nebyla nikdy problém, byl jich tam dostatek, méně lidí a neřvala tam ani hudba. Sice to bylo daleko k baru, ale za ten klid mi to stálo a na hlavní pláž už jsme se nevrátili :D Pláž je ovšem rozdělená na několik úseků, na několika místech jsou v moři kameny a útesy, proto jsme chodili vedle, kde byl písek a dalo se tam normálně plavat. Pláž je ale čistá, stejně tak moře, navíc bylo krásně teplé a dalo se tam velmi dobře potápět a pozorovat rybky, kterých tam bylo hodně. Nakonec jsem byla nadšená, bylo to nádherné, jen to chtělo najít si to svoje.

Tento zájezd jsme vybrali i díky výletům, které se pořádají. Hodně jsme se těšili na Sicílii a zjištění, že tento výlet se vlastně vůbec nekoná a nikdy nekonal, i když je všude nabízen, nás hodně zklamalo. Na výlet je třeba třicet lidí, což se nikdy nenaplní, jelikož většina lidí je tam od út-út a Sicílie se jezdí ve středu. Ano, v tomto logickém pořádání výletů se opravdu autobus naplnit nemůže. Ovšem nechápu, proč se třeba nesvážejí lidé z více oblastí jak to funguje například v Turecku. Čtyři ubohé výlety a z toho se dva vůbec nekonají.

Ač z hotelu jsem nadšená, tak bohužel služby cestovky a práce delegátky byly naprosto mizerné. Delegátka působila jak Alenka v říši divů. Nejen, že si každou chvíli protiřečila, na stejnou otázku pokaždé odpověděla jinak a bylo zkrátka poznat, že je nezkušená, zmatená a chaotická.

Místo Sicílie jsme si vybrali tedy jiné výlety a bohužel zklamání největší. Prvním z nich byl celodenní výlet - Capo Vaticano, Tropea a Pizzo. Viděli jsme samé nádherné pláže a azurkové moře, jak sama delegátka na vše řikala. Sice hezké, ale za 1300Kč docela málo, navíc se nedalo ani v tom azurkovém moři vykoupat. Určitě jsem ráda, že jsem alespoň něco viděla a pár zajímavostí stálo za to, ovšem při cestě zpátky jsem měla pocit, že jsem furt nic neviděla. Ano, z fotek to vypadá překrásně, ale za ten celý den toho bylo zkrátka málo.
Capo Vaticano
Tropea
Katedrála
Kostel Sv. Marie vybudovaný na vrcholu skalnatého útesu
Jezuitský kostel - Chiesa del Gesù
Kostel sv. Františka z Assisi

V Pizzo jsou lidé hrdí převážně na zmrzlinu tartuffo, kterou koupíte naprosto všude. Vypadá to jako lanýž, spousta čokolády, oříšků, ale seženete ji i v různých variacích. My si tedy tuto dobrotu dali již v předchozí Tropee a i když nám bylo doporučováno ať počkáme do Pizzo, tak jsme alespoň mohli posoudit rozdíl a v Tropee to bylo chutnější.
Pizzo

Co bylo jednoznačně nejlepší, tak závěr výletu, kostelík Chiesetta di Piedigrotta vytesaný do skály.  Jeskyně  se sochami světců  rozhodně stojí za vidění a určitě doporučuji navštívit. Pokud jdete jako jednotlivec, tak vstupné je dražší, ale tady by Vám těch peněz nemělo být líto.

Hned druhý den jsme jeli na další výlet, tedy ono se to výletem moc ani nazývat nedá. Zkrátka cesta do blízkého městečka Crotone, ve kterém jsme si mohli nakoupit. Už při příjezdu jsem prohlásila, že to je zabité dopoledne a raději by jsem se válela na pláži. Město ošklivé, naprosto žádné turistické obchůdky, lepší nakoupit suvenýry na letišti. Při zpáteční cestě jsme se měli stavovat i v supermarketu, byli jsme natěšení jak malé děti, chtěli jsme dobroty, co u nás třeba nemají. Supermarket horší už snad vybrat nemohli, nic tam neměli, kromě Nutelly.

Vím, že jsem na výlety šíleně kritická, ale pro nás byly opravdu zklamáním. Sice jsem ráda, že jsem viděla kus Itálie a něco za vidění opravdu stálo. Ale ze všech výletů, co jsme kdy byli, tak tyhle byly jednoznačně nejslabší. I kterýkoliv dopolední výlet byl hezčí než celodenní Tropea. Bylo nám řečeno, že jsme nároční, ale nemyslím si, že to bude tím.

Co se týče celkově Kalábrie, tak je hrozně vidět, že je to nejchudší oblast Itálie. Poměrně špinavé a neupravené ulice, zápach, a i když jsem Itálii měla za vyspělou zemi, tak spousta toulavých psů v ulicích.

Na hotel ale kromě stolování nemůžu říct křivého slova a s klidným srdcem ho doporučím. Byla to nádherná dovolená a nechtělo se mi domu. Kdyby se zlepšily výlety, tak ráda se tam opět vrátím.

Kde jste letos byli Vy?
Byli jste někdy v Kalábrii?

1. Itálie, Kalábrie, aaach ♥ Teplý, čistý moře, milí lidi, krásná příroda, pouliční umění... moc ráda to tam mám :) I když poslední dobou jezdíme spíš k Benátkám, do Roviga, protože tam je zase lepší urbanizace, města, občanská vybavenost, atd., i když tak trochu (dost) na úkor moře.

Jinak jsi mi opět potvrdila, že Itálie je nejlepší vlastním autem. Cesta sice stojí za to (jak pro řidiče, tak neřidiče), ale neexistuje, že by se někam nedalo dostat, měla bych pocit, že jsem se kamkoli nepodívala, nebo že bych byla nespokojená s návštěvou obchodů/supermarketů. Když se mi něco nelíbí, kdykoli a beze stresu přejedeme jinam. Na těch 800 km se dá zvyknout a od nějakých 15 let mě ta cesta i baví (nádherná podhorská jezírka pod dálnicí v Rakousku, noční Vídeň, výhled na Alpy, průjezd kolem polí a městeček v Itálii, která jsou na pohled božská... mám jen z auta spoooustu úžasných fotek :), ale když člověk chce na jih a je to dalších 400–500km tak už je to moc :(

Zrzavá katastrofa

1. Moře tam bylo fakt úžasné. Teplota mě mile překvapila, do ledové vody bych těžko lezla :D
      Autem by jsme určo nejeli, je to přeci jen daleko a já bych si netroufla sednout za volant a vystřídat.

2. My teprve na dovolenou pojedeme :). Fotky se mi moc líbí, ale vždycky mi tam trošku kazí ty růžové rámečky, myslím, že bez nich by byly fotky lepší :)

1. A kam se chystáme?
      Díky za názor, vůbec mě nenapadlo, že by mohly tak rušit. Ale snad ani nevím, jak je dát pryč :D

3. Ta kalabria je krásna strašne rada by som tam chcela ísť proste tie piesočnate plaže a priezračne more to je niečo krásne:))

4. Já jsem strašně náročná, takže mi ani nevadí, že na žádnou dovolenou většinou nejezdíme :D Animační programy přímo nesnáším, otravné animátory ještě víc a za to usazování k jídlu bych asi střílela. Hodně by mi vadila i ta hlučná pláž a škoda těch výletů :( Ale líbí se mi okolí hotelu a asi by se mi líbila i ta cesta na pláž, ještěrky by mě bavily :)

1. Tak na animačních programech se shodneme, také je nemáme rádi. Na pláž stačilo jít vedla, ta už byla klidná, takže nakonec tohle naprosto v pohodě :)

5. V tých historických budovách sa priam vyžívam, myslím, že by som si tam prišla na svoje. Samozrejme aj more je nádherná, tá farba a určite skvelá atmosféra. Viac ma však ťahajú pamiatky. Škoda výletov, inak iste krásna dovolenka, krásne zákutia - vidieť už podľa fotiek :)

1. Já teda miluji moře, to je moje, ale samozřejmě chci i něco vidět, takže výlety a památky nesmějí chybět :)

Děkuji za každý komentář, moc si toho vážim. Na každou Vaši reakci se snažím odpovídat, případně mě můžete kontaktovat i soukromě na mail: charmedka92@gmail.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...