Prodloužený víkend v Rakousku - I.část: Vánoční Linec

Krásný den,
konečně jsem se dostala k fotkám z posledního výletu, na kterém jsme byli před dvěma týdny. Naším hlavním cílem bylo Rakousko, konkrétně Krampusové ve Schladmingu. Ovšem víkend jsme si protáhli a zvládli toho více, takže o Krampusech to bude příště a dneska se mrkneme do Lince.

Do Lince jsme dorazili v pátek odpoledne, ale jelikož naše první kroky směřovaly do obchodního centra na nákupy, prohlídku města jsme nechali až na večer a na druhý den ráno. A zrovna večer byl Linec přímo kouzelný. V tuhle dobu celé městečko nádherně svítí, takže vánoční atmosféra se Vám určitě nevyhne.

Ubytováni jsme byli v hotelu Kolping, který se nachází v klidné části, ale zároveň je pár minut od centra. Umístění hotelu bylo naprosto dokonalé. Vybavení má hotel sice starší, ale je čistý, příjemný a má vynikající snídaně. Běžně sice nenavštěvuje hotelové restaurace, ale v Linci jsme prostě nemohli najít žádnou, která by nás byť jen malinko zaujala, takže jsme zkusili na véču právě Kolping a mile nás překvapila. Restaurace je nádherná, jídlo chutné, ale určitě nečekejte vyloženě gastronomickou bombu.

Když se řekne Linec, určitě se Vám vybaví linecký koláč, který je v Rakousku registrovaný jako tradiční potravina. Já ten originální chtěla ochutnat a proto jsme navštívili cukrárnu Jindrak, která ten pravý koláč peče už bezmála sto let. V Linci má tři pobočky, v té hlavní si dokonce můžete sami koláč vyrobit. Rozhodně doporučuji Jindraka navštívit, avšak připravte si tučné kapesné. V cukrárně mají neuvěřitelné množství dobrot a do košíku to skáče, ani nevíte jak. Je to pochopitelně drahá sranda, ale i za pár položek zaplatíte poměrně dost.

Na sobotní ráno jsme si nechali druhou část města, horu Pöstlingber, která se nachází na druhé straně města a na kopec Vás pohodlně vyveze dráha Pöstlingbergbahn, která má největší sklon na světě. Od ní je to už pár kroků k bazilice, výhledu na město a pohádkovému světu, po kterém Vás sveze dračí express. Právě do pohádkového světa jsme se chystali a bohužel přišlo obrovské zklamání. Jak je vše v neděli zavřeno, tak v tuhle roční dobu je pohádkový svět otevřen právě jen v neděli. Odcházela jsem hodně zklamaná, pohádky miluji a na tohle jsem se opravdu těšila.

Dalším spojem jsme tedy sjeli zpět na náměstí a nafotili ještě pár fotek, které buď večer nevynikly, nebo jsme tam večer nezašli.

Na tomto balkoně měl Adolf Hitler 12.března 1938 slavný proslov o připojení Rakouska k říši. Balkon teď na to nevypadá, ale je to opravdu on :D