Movie tip: Logan


Anotace: Wolverine (Hugh Jackman) se vrací. Jenže je na tom nyní trochu hůř. Jeho schopnost uzdravování pomalu vyprchává a elánem také zrovna nehýří. Navíc je na vše skoro sám. Z X-Menů přežívá ještě Charles Xavier známý také jako Profesor X (Patrick Stewart), který je ale vážně nemocný, ztrácí paměť a trpí nebezpečnými záchvaty ohrožujícími jeho okolí. Společně se ukrývají v opuštěné továrně na americko-mexické hranici. Jejich utajení ale skončí, když se objeví Laura (Dafne Keen), dívka, která má překvapivě stejné schopnosti jako Wolverine a v patách má navíc nelítostné pronásledovatele, kteří se jí snaží zmocnit. Ve chvíli, kdy Wolverine a Profesor X přijmou Lauru „do rodiny", stávají se z nich štvanci, kterým jde po krku velmi brutální a vytrvalý nepřítel. Hrdinové na útěku mají k dispozici jen zbytky sil starých X-menů a Lauřiny schopnosti, které však ona sama těžko zvládá. A tak přichází čas, aby Wolverine v sobě našel zbývající vůli a sílu nejen k boji, ale i k tomu, aby Lauře předal své zkušenosti.

Od poslední návštěvy kina utekly čtyři měsíce, což je pěkně dlouhá doba. Na začátku roku nedával žádný film, na který by se vyplatilo zajít. V březnu jsme se ale dočkali a vyrazili na Logana, jak lépe začít než právě komiksem. Bacha, článek může obsahovat menší spoilery.

X-Menům jsem zatím moc na chuť nepřišla. Když už se mi nějaký díl líbí a můžu u něj říct, že jsem si ho fakt užila a třeba konečně najdu k mutantům cestu, následující díl mě rychle vyvede z omylu. Je to jako na horské dráze, filmový zážitek klesá a zase stoupá.

Na Logana jsem se ovšem dost těšila, jelikož první díl Wolverina mě hodně bavil a to tak, že jsem ho hodnotila plným počtem hvězdiček, což si u mě žádní X-Meni nevysloužili. Honza hodně kritizoval trailer, který ho moc nepřesvědčil, mě špatný ale nepřišel a těšení pokračovalo.

Režii měl na starost James Mangold, který se podílel i na prvním Wolverinovi , takže za mě fajn volba. V roli Wolverina samozřejmě pěkný Hugh Jackman a roli Laury si zahrála začínající herečka Dafne Keen. Ta mi nebyla zpočátku úplně sympatická, ale jak film běžel, sympatie si získala. Navíc se jedná o její první film, takže nakonec paráda a klobouk dolu.

Na začátku jsem byla lehce ztracená v ději a hlavně v čase. To je ale problém snad u všech X-Menů, vždy mi trvá, než se zorientuji a většinou s tím potřebuji pomoc. Děj se totiž odehrává v budoucnosti, někdy v roce 2029, kdy většina mutantů je po smrti a ani Wolverine na tom není dobře. Stárne a ztratil schopnost uzdravovat se.

Laura je mutant se stejnou schopností jako má Wolverine. První dojem nebyl moc dobrý, dítě, které bez sebemenšího soucitu probodává těla a její bojové dovednosti by ji mohl kdejaký voják závidět. Jakmile ale zjistíte, co je přesně Laura zač, naprosto její postavu chápete.

Film je hodně depresivní, takové temné drama. Z nepřemožitelného Wolverina se stal chlap, který je na pokraji sil a čeká už jen na konec, i když stále je to obrovský fešák a sekne mu to snad jako nikdy. Z Charlese je zas stařec pod práškama, který nezvládá svoje schopnosti. Ale nejsou to pouze tyhle dvě postavy, které hrají na city. Scéna v domě u černošské rodiny je velmi emocionální a má neuvěřitelnou atmosféru.

Samozřejmě i akční stránka stojí za to. Tolik usekaných končetin a odřezaných hlav jsem dlouho neviděla. Film je přístupný až od osmnácti let a není se co divit, je to neuvěřitelně brutální. Každé zaboření drápů do čelisti si vychutnáte v plné parádě. Krvavé a velmi vulgární, ale funguje to, stejně jako u Deadpoola. Občas jsem mhouřila až oči, ale k tomu filmu to fakt sedí.

Je to syrové po všech stránkách a rozhodně se to nedá se žádnými předešlými X-Meny rovnat. Bohužel se jedná o rozlučkový film nejen Hugha Jackmana, ale i Patricka Stewarta. Nedokážu si představit, že by Wolverina hrál někdo jiný, pro mě je to zkrátka Hugh Jackman. Ovšem rozloučení je to skvostné, silný příběh, při kterém Vám několikrát bude pořádně úzko.
Hodnocení 5*

Byli jste na Loganovi?
Co na něj říkáte?

3 komentáře:

  1. Neviděla jsem, ale já se na takové filmy ani nedivám :D

    OdpovědětVymazat
  2. ešte sa len chystáme, tak som zvedavá aké to bude :)
    MakeUpByVeo

    OdpovědětVymazat
  3. Byla jsem a je to parádní film. Akorát mám pocit, že si ho nejde moc "užít", protože je z něho člověku úzko, prostě jen racionálně ocenit kvality, případně se nechat dojmout, ale je to fakt depresivní a surové.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý komentář, moc si toho vážim. Na každou Vaši reakci se snažím odpovídat, případně mě můžete kontaktovat i soukromě na mail: charmedka92@gmail.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...