Shrnutí roku 2023

Článek, který vždy zabere nejvíce času, je roční shrnutí, kde Vás čeká hromada fotek a i menší povídání s tipy a právě tímto shrnutím celý rok 2023 uzavřeme a upřímně, já s největší radostí. Byl to náročný rok, který bych jedním slovem označila #nikdyvice. První půl rok byl pro mě hodně těžký, procházela jsem fakt velkým vyhořením po všech směrech, byla jsem nešťastná a hodně jsem bojovala.

Nakonec jsem udělala obrovský krok a po jedenácti letech se vzdala jistot a změnila práci, dvakrát v měsíci. Poprvé to totiž úplně nevyšlo, sice jsem konečně měla spoustu volného času, ale rozhodně ne míň stresu a prostě mi nesedli ani lidé a přístup, což je u mé práce zásadní, takže jsem po necelém měsíci skončila. Nebudu tvrdit, že jsem neměla pocit selhání. Šla jsem jinam, dokonce chvilku poté se i přestěhovala, takže jedna obrovská změna a začala se dávat dohromady, naučila jsem se znát svoji hodnotu a tak nějak být spokojená a vše si srovnat. Byl to vážně náročný rok a když vidíme, co se děje, tak zřejmě pro všechny.


Cestování loni moc nebylo, spíše se jednalo o menší výlety a zooparky, takže pokud máte rádi zoo, moc doporučuji Statek u Merlina, to je za mě jeden z nejhezčích takhle menších zooparků a to samé zoopark Nehvizdy, který není tak profláklý a bývá tam málo lidí. Rovnou dvakrát jsem navštívila Drážďany, jednou na jaře kvůli nákupům a podruhé na adventní trhy a bylo to kouzelné. Na trzích jsem byla i v Bratislavě a jeden hurá výlet na otočku byl Janov nad Nisou, kde to bylo doslova jak v pohádce.

Na víkend jsem se podívala do Loun, které určitě stojí za návštěvu, doporučuji i galerii v Lounech. Kousek od Loun se nachází obec Hřivice a bývalé hradiště stejného názvu, kousek přírody, kde je naprostý klid a živáčka tu téměř nepotkáte.


Předloni jsem si dávala takové malé předsevzetí, že budu více chodit po Praze. To se dařilo začátkem roku, ale jakmile jsem změnila práci, šla v podstatě mimo Prahu, tak bohužel to začalo váznout a chodila jsem spíše po Praze-západ apod :D Neustále se ale pořád ráda vracím na své milované Vinohrady, kdykoliv je možnost, zajdu na kafe, posedím na náměstí. Zvládla jsem i procházku zasněženou Prahou a ostuda, poprvé jsem byla v oboře Hvězda. Po letech jsem byla na Petříně a rovnou vyšla i na rozhlednu, procházela se po Malé Straně, kde mám moc ráda Vojanovy sady a Valdštejnskou zahradu. Opět jsme u zooparků, víte, že jeden najdete přímo na Hájích? Zoopark Milíčov je hned u vstupu do lesa.

Co se týče těch okrajů, tak moc doporučuji Dobřejovice, kde je to vážně hezké a je co vidět. Pokud jste milovníky přírody, tak určitě zajeďte do Louňovic do lesa Voděradské bučiny. Též jsem párkrát byla v Dolních Břežanech, které mám v podstatě za barákem a samozřejmě Průhonice, kde letos chci pořádně projít park a pochopitelně nemůžete vynechat Vestecký rybník.

Random je vždy plný jídla a já jsem prostě kavárenský povaleč a velký milovník kávy. A samozřejmě i dobrého jídla, takže mám tip i na nově objevené restaurace. V Královicích doporučuji bistro Markéta, kde je to takové rodinné a vždy se dobře najíte, vyzkoušejte rybí hranolky. Pokud jste na českou kuchyni, tak rozhodně Masaryčka. Naopak u italské kuchyně Vás odkážu do Průhonic do Grosseta, kde to úplně miluji, najíte se tam při běžných cenách, ale můžete si dát i luxusní předkrmy. Když už jsme u toho luxusu, tak nejlepší těstoviny a celkově top jídlo jsem měla v restauraci Aromi a zážitkem byly ústriče v Zdenek`s Oyster Bar, kde si ale opravdu připlatíte. Na nejlepší poke Vás odkážu do Říčan a pokud máte rádi formu, co zvládnete sníst, tak zážitek je Brasileiro. Burger jsem vyzkoušela jeden to HillBilly.

Kam na kafe? Do Kávafaktury, Alchymisty, Typiky, retro nádech rozhodně ve Šlágru a na snídani do Palomy, kavárna U Slepiček, Sokolovna či Savoy. A to nejlepší sladké rozhodně najdete v Kus koláče.

Poměrně hodně jsem kulturně žila. Největší událostí samozřejmě byla svatba Kačí, která byla překrásná, úplně mě dojala a já jsem neskutečně vděčná, že jsem mohla být u toho. Byla jsem se podívat v Chuchli na závodech a hlavně v O2 aréně na Prague Playoffs ve VIP sekci, takže wow, obrovský zážitek. Navštívila jsem Banán Fest, což je čínský festival a dokonce mrkla i na výstavu Řeč plakátů a tradičně jako každý rok Signal Festival.

Konalo se hodně blogger eventů a já moc děkuju za pozvání. Yves Rocher je má vždy vymazlené a loni jsem byla rovnou na dvou. Na skok jsem zaběhla i na Astrid a velká oslava se konala v rámci narozenin Elnino. Též si vážím toho, že jsem byla navštívit Costa Coffee narozeniny a začátkem roku Avon.

Bohužel rok to byl hodně smutný, před Vánoci odešla Barča v 17 letech. Celý rok už byla v tomhle věku samozřejmě zmatenější, hůř viděla, slyšela jen, když chtěla a v prosinci se už více zhoršila. Tohle šíleně bolí, byla jedinečná a mně se pořád nedostává slov. V létě jsem musela nechat odejít i králíčka Bobeše, na fotce není, jelikož Bobeš nebyl vůbec mazel, spíše jsme se celých deset let tolerovali, jeho kontakt stresoval, ale byl strašně hodný a dožil se krásného věku a za celý život mu nikdy nic nebylo, takže pašák.


Vrháme se na poslední kategorii a to jsou filmy a seriály. Co se týče filmů, tak jsem toho neviděla až tolik, času moc nebylo a když, tak jsem se věnovala spíše seriálům. Co ale doporučím, tak Poslední noc v Soho, M3egan, Náš přítel a samozřejmě Jurský svět: Nadvláda, pro což já mám velkou slabost. Z komedií se mi líbil Pes a teenage komedie Z každého konce. Z komiksů tentokrát jen jeden tip a to Black Panther: Wakanda Forever, což bylo dojemné. Dívka a moře je životopisný film podle skutečné události a moc pěkně zpracován a hodně mě zaujal i dokument Pamela. Z českých Spolu, dojemný snímek a to nejsem fanoušek Kozuba.


U seriálů jsem se zaměřila spíše na starší a rozkoukané kousky, takže jsem rovnou dvacet seriálů kompletně dokoukala. Převažují komiksy, které spolu souvisí a to Luke Cage, Iron First, Punisher a Defenders. Předloni jsem viděla ještě další a bohužel moc nechytlo. Milým překvapením byli Inhumans, i když nemají moc dobré hodnocení, ale mě bavili. Poměrně fajn byla i Agent Carter a po několika sériích skončil Doom Patrol a po hooodně seriích Flash, který mě bavil dost. Hawkeye vypadá, že více serií mít nebude, což škoda, byla to fajn oddechovka. Naopak za konec jsem ráda u See a Westworld, za mě to jsou spíše chlapské seriály, které mě vůbec nebavily.

Riverdale bylo jak na houpačce, poslední série byly úplné fantasmagorie, takže hurá za konec. Z komedií tu mám Famílii, což je prima oddechový seriál, se kterým se zvládnete ztotožnit. Naopak sitcom Dobré místo mě hodně zklamal, takový hloupý humor. Z fantasy Jeho temné esence, ten byl moc hezky zpracován a Carnival Row, který mě ke konci konečně chytl. Po jedné sérii skončily Ostré předměty a Marianne, což byl horor a vážně wow, z hororů ještě Pád domu Usherů. A konec, který mě nejvíce mrzí, tak Živí mrtví a Živí mrtví: Počátek konec. Vím, že Walking Dead už se lidem moc nelíbilo, ale já je milovala až do konce a chci teď vidět všechny související.

Rozkoukáno, tak samozřejmě hit loňského roku The Last of Us, od čehož jsem ale čekala mnohem víc. Z hororů ale doporučím Cesta ven, už se těším na novou sérii. Královna Charlotta, to bylo snad ještě dojemnější, než Bridgertonovy. Rozkoukala jsem And Just Like That, ale já jsem fanoušek asi jen filmů, seriály mě nebaví. Též mě nechytl moc Fubar a to jsem do Arnieho vkládala velké naděje. Naopak mě dost baví Sex/Život, nečekala jsem nic a nakonec super. Jako poslední The Boys, opět spíše chlapský seriál, se kterým se trochu peru.

Jaký byl Váš rok?
Vzpomínáte na něj v dobrém?

12 komentářů:

  1. Ahoj, 2023 pro mě byl taky náročný, ale zase vše zlé vyvážil obdobně dobrým. Bojovala jsem hodně, ale pár dní i vyhrávala a sice k nějakému delšímu vítězství cesta povede ještě dlouho, ale i cesta je cíl.

    OdpovědětVymazat
  2. Ahoj, krásný článek, věřím, že i náročné pro zpracování, proto se do ničeho podobného nevrhám, jsem lenoch. 😅 Přeji Ti, aby se ti jen dařilo v tomto roce 2024. Věřím, že bude. ♥

    OdpovědětVymazat
  3. Měla jsi opravdu hodně zážitků. I já měla rok poměrně pestrý a nic bych neměnila. Těším se, co přinese tento rok :-)

    OdpovědětVymazat
  4. Já měla rok docela náročný, věci, co ho zkomplikovaly se moc ovlivnit nedaly, takže je beru tak jak jsou. Taky jsem lehce změnila práci (stejný úřad, jiná pozice) a ukázalo se to jako dobrá změna (méně stresu, méně času stráveného v práci po ofiko pracovní době...)

    OdpovědětVymazat
  5. Měla jsi povedený rok plný zážitků, snad se podobně nebo ještě lépe vydaří i ten letošní - to nám přeji všem. :))

    OdpovědětVymazat
  6. Já letos po hodně hodně letech byla konečně zase v Praze. Hic byl teda neskutečný, ale jsem ráda, že jsem si prošla centrum :)
    Jinak stihla jsi toho hodně! Já ani polovinu z toho :D

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý komentář, moc si toho vážim. Na každou Vaši reakci se snažím odpovídat, případně mě můžete kontaktovat i soukromě na mail: charmedka92@gmail.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...