Podzimní dovolená 23.10. - 28.10.2014 - I.část: Mikulov, Lednice

Krásnou neděli,
milé čtenářky (čtenáři), párkrát jsem to tu již zmiňovala, že mám pro Vás přichystané články z dovolené, na které jsem byla ke konci října. Dovolená bude rozdělena na pět částí, takže příští týden Vás čekají další čtyři, snad Vás neunudím :) Minulý rok jsme s Honzou touhle dobou byli v Plzni, tentokrát jsme si dovču vzali delší, rovnou na pět dní. Já se strašně chtěla podívat do Vídně, to se mi splnilo, ale kromě Vídně jsme toho navštívili mnohem více. Cestovali jsme jak po ČR, tak i k dalším sousedům.

Nafotili jsme téměř dva a půl tisíce fotek, šílené. Včera jsem je celý den třídila, promazávala a upravovala, dnes pokračuji. Bohužel počasí moc nepřálo, byla strašná zima, loni jsme měli nádherně, téměř letní počasí, letos to připomínalo už spíše zimu, jelikož bylo neustále zamračeno, tak i fotky jsou hodně zašedlé, alespoň trochu jsem je ale zesvětlovala. I když byla příšerná zima, naštěstí nám nepršelo, pouze první den v Mikulově, kam jsme se stavili cestou do Lednice.

Vyjeli jsme ve čtvrtek dopoledne, hned první zastávka byla v mekáči na snídani, kterou většinou nevynecháme, když někam jedeme. Po pořádné snídani nás čekal směr Lednice, kde jsme měli i ubytování. Při cestě jsme se ale stavili ještě v Mikulově, počasí tedy hrozný, ale městečko krásný. Pokud budete mít někdy cestu, myslím, že za zastávku stojí.

Po prohlídce Mikulova již vyrážíme do Lednice. Ubytováni jsme byli v penzionu U Fábů, kde jsme strávili dvě noci. Na pohled vypadá penzion úžasně, já z něj byla nadšená ještě než jsme tam dorazili, vypadá jako nějaký srub, to samé i pokoje. Bohužel sice krásně vypadá, ale má velké nedostatky. Největší problém byla asi zima na pokoji. Teplota byla nastavená a nedala se zvýšit, takže jsme přišli zmrzlý zvenku a v pokoji se nezahřály. Honza není žádná zmrzlina, ale tentokrát mrzl také. To, že celou noc slyšíte profukovat meluzínu, to se dá vydržet, horší je, že slyšíte naprosto vše z chodby a z vedlejšího pokoje, měli jsme to i s divadlem. V penzionu se nachází i restaurace, kam jsme zašli první večer na jídlo, v tomto období tam není asi tolik lidí, takže to bylo takové hodně domácí :) Musím ale pochválit snídaně, poměrně velký výběr.

Ihned po ubytování jsme se zaběhli mrknout na zámek Lednice, který je v podstatě jen přes ulici. Do teď jsem za nejhezčí zámek považovala Hlubokou nad Vltavou, ale ta se s Lednicí nedá srovnávat. Lednice je úchvatná a ty obrovské zahrady. Bohužel v tomto období se zavírá poměrně brzy, takže jsme už nestihli ani prohlídku skleníku, ten jsme tedy museli dát až druhý den. Na prohlídky zámku nejsme, spíše nás zajímají právě zahrady a to jsme časově měli také co dělat, aby jsme viděli alespoň Minaret, Bránu a Peklo. Zahrada je kouzelná, stejně jako celý zámek. Krásné stromy, které teď hýří všemi barvami, v létě to musí být úplná pohádka a nádherná procházka po parku, když to všechno kolem kvete.

Jak jsem již zmiňovala výše, součástí zámku je i skleník. Vstupné je 60Kč, což mi přijde trošku hodně, na druhou stranu je v tom zahrnuto i focení, což je fajn. Když už v Lednici budete, je podle mě škoda skleník vynechat.

Doufám, že jste vydržely až do konce a na další část se těšíte, čeká Vás totiž Vídeň a snad ještě větší kupa fotek. Jinak fotky jsou nastaveny na extra velké, vyhovuje Vám tahle velikost, a kor když jich je tolik, nebo raději menší?

A teď mě zajímá, zda jste někdy byly v Lednici či Mikulově? :)

1. Já jsem v Lednici a Mikulově ještě nebyla, Mikulovem jsme jen projížděli :). Ale určitě bych tyto místa chtěla navštívit, jak koukám, je tam krásně :). Moc pěkné fotky
    Blog by Veru

2. V Mikulově ani Lednici jsem ještě nebyla, ale několikrát jsme tama projížděli cestou do Chorvatska. Ráda bych se tam někdy vypravila, i když zrovna na víno nejsem :-) Fotky se povedly :-)

3. Moc pěkné fotky, mně určitě vyhovuje tahle velikost - na malých nic moc není vidět a rozklikávat každou fotku asi nikoho nebaví :-) Jinak v Mikulově ani v Lednici jsem ještě nebyla, ale určitě mě láká se tam podívat, vypadá to moc hezky.

4. Byla jsem na obou místech asi před 5 lety a nezměnilo se to tam :D

5. V Lednici jsem ještě nebyla, vidím to že je to nádherné! :)))

6. Krásné fotky, hned cítím, že bych taky potřebovala podzimní dovolenou! Jsem z Brna takže to všechno znám, v Mikulově a Lednici je moc hezky.

Děkuji za každý komentář, moc si toho vážim. Na každou Vaši reakci se snažím odpovídat, případně mě můžete kontaktovat i soukromě na mail: charmedka92@gmail.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...