Španělsko 2017 | Andalusie, Granada, Gibraltar

Krásný den!
Dlouho jsem přemýšlela, zda celou dovolenou nacpat do jednoho článku, nebo fotky rozdělit. Nakonec jsem se rozhodla, že udělám pouze jeden článek, ať je to pěkně pohromadě. Proto se připravte na pořádnou dávku fotek. Já doufám, že se Vám budou líbit a třeba najdete i menší inspiraci, kam zajet na dovolenou.

Letošní dovolenou jsme vybírali opravdu na poslední chvíli. Díky tomu jsme ale narazili na Andalusii, po které jsme koukali už pár let, ale vždy byla za šílené peníze. Přes třicet tisíc za dovolenou zkrátka nedám. Letos se ale poštěstilo a moc dlouho jsme neváhali a to ani přesto, že poslední volné letenky byly z Ostravy. Ovšem až v den odletu jsme si všimli, že při zpátečním letu máme mezipřistání v Brně. To mě málem kleplo, létání nesnáším a kvůli tomuhle jsem musela vzlet a sestup absolvovat ještě jednou. To mezipřistání navíc vůbec nebylo příjemné, hrozné propady a já měla smrt v očích. Takže s mezipřistáním už nikdy více.

Ale zpátky k tomu hlavnímu. Ubytováni jsme byli v hotelu Portomagno, který se nachází v oblasti Aguadulce, blízko letiště a historického města Almería. Hotel leží hned u pláže a nemám k němu žádnou výtku. Náš pokoj byl až ve 12. patře a téměř na konci chodby, takže úžasný výhled shora. Výhled na moře je ovšem ze všech pokojů, což je skvělé. Od sedmého patra je hotel zrekontruovaný, takže jsme byli v té hezčí části. Pokoj byl pěkný, prostorný a i koupelna dostatečně velká a praktická.

Do této oblasti jezdí naprosté minimum Čechů a narazíte hlavně na Španěle. V podstatě nikoho nenapadne, že nemluvíte španělsky a hned spustí. Upřímně, byla jsem za to ráda, protože dovolenou s Čechy nemusím a raději mám kolem sebe cizince. Jídlo bylo naprosto úžasné, každý den jsem chodila narvaná. K snídani výběr z různých šunek, sýrů a hlavně anglické snídaně v podobě vajec, párečků, slaniny apod. Nechyběla ani sladká snídaně. K obědu a večeři vždy byla ryba a maso většinou vepřové, ale i kuřecí či jiné. Různé přílohy, velký výběr ze zeleniny a dalších dobrot. Jako dezert domácí dort a různé příchuti pěn. A neomezený přísun Spritu :D Co se týče jídla, tak rozhodně nejen z nejlepších hotelů, i když jsem si nevybrala třeba z masa, tak z toho kolem jsem se dokázala najíst k prasknutí.


Pokud jste na divočejší dovolené, kdy večery trávíte po barech či klubech, nebude to asi úplně ono. Zrovna tahle část, kde jsme byli, byla docela klidná a na bary jste narazili až na konci promenády. Také nás malinko zarazilo, že mladých párů jste viděli pomálu a většina lidí byli buď důchodci, nebo rodiny s dětmi.

Hned první večer po příletu jsme si promenádu prošli, aby jsme mrkli na pláž a našli si místečko, které by se nám mohlo nejvíce líbit. Nejvíce se nám líbila část asi deset metrů od hotelu, kde jsme si i každý den zakoupili lehátka a na tomhle místě téměř nikdo nebyl. Přitom hned o těch pár metrů vedle ležela hlava na hlavě. Nepochopili jsme, zda lidé jsou tak líní přejít o pár metrů dál a vyvalí se hned před hotel, nebo jim ležení na hromadě vyhovuje. V tomhle ale obrovská spokojenost a klídek.

Co se týče pláže, tak ta byla čistá. Moře to samé, akorát jen o pár metrů od břehu už černější a není moc vidět na dno. Bohužel tu jsou medúzy, které jsme viděli hned druhý a třetí den a pak poslední, kdy jsme si troufli plavat i trochu dál. To byl fofr, jakým jsme byli na břehu :D Bylo ale vidět, že Španělé jsou zvyklí a koupali se naprosto bez problému. To snad jen já byla furt ve střehu a koukala kolem sebe.

Při výběru dovolené vždy koukáme i na to, co za výlety cestovka nabízí. Tentokrát byl výběr fakt bohatý a my vybrali rovnou dva. Tím prvním byla Granada, druhým Gibraltar. Výlety byly nádhené, ale na vše bylo strašně málo času. Sice u obou máte rozchod, ale tak krátký, že se furt jen honíte a pořádně si je nevychutnáte. Ani nestihenete vše, co jste původně plánovali. Dokonce nám sama průvodkyně řekla, že mladé páry vždy lituje, protože toho času je fakt málo a není to pro ně. Takže pokud řídíte a troufli by jste si, je lepší se pozeptat na zapůjčení auta. Nejen, že nejste pak omezováni ostatními, ale nejspíše to vyjde i levněji.

Ale už k výletům. Jak jsem psala, tím prvním byla Granada, kde hlavním programem byla Alhambra, ale samozřejmě jsme si prvně prošli historické centrum města. Tohle je docela fyzicky náročný výlet, zvlášť v tom horku jsou uličky Granady peklo. Avšak můžete najít spousty parčíků a fontánek, kde se člověk osvěží a schová před sluníčkem.
Plaza Bib-Rambla
Katedrála
Kostel Iglesia de San Juan de Dios
Kostel Iglesia de San Jerónimo

Alhambra je obrovský komplex paláců a pevností s hromadou zeleně nad městem. Tady to bylo opravdu kouzelné a protože se jedná o turisticky velmi navštěvovanou památku, je to celkem hlídané a do Nasridových paláců se dokonce pouští v předem stanovený čas, aby se tam nemačkalo větší množství lidí a něco se nepoškodilo. Jakmile přijdete pozdě, máte už smůlu. Strávíte tu pár hodin, které ale stojí za to. Mám odsud obrovské množství fotek, asi ale nemá cenu ukazovat každý keř či strop, přesto jsem jich vybrala hodně, které bych Vám ráda ukázala.

Druhý den jsme vyráželi na Gilbraltar, je to časově náročný výlet, protože se odjíždí od hotelu třeba už v pět ráno. Je třeba mít s sebou cestovní pas, protože překračujete hranice, zážitek je i cesta přes letiště. Gibraltar náleží Velké Británii a podle toho to tam i vypadá. Na každém rohu si můžete dát tradiční fish and chips a všude narazíte na britskou vlajku. Gibraltar má dokonce vlastní měnu, je to naprosto ve všem nezávislá samostatná jednotka.

Pro mě byl Gibraltar vrcholem dovolené, kterého jsem se nemohla dočkat a to kvůli opicím. Právě tady můžete najít jediné volně žijící opice v Evropě. Jedná se o makaka bezocasého. S Honzou jsme na horu chtěli vyjet sami lanovkou, na to ale bohužel nebyl čas, což nás mrzelo, protože jsme s tím od začátku dovolené počítali. Já tedy doufala, že alespoň při společné cestě se zbytkem skupiny bude na opičky dostatek času. Poté, co jsme měli fakt kratičký rozchod ve městě, jsme mikrobusama jeli právě na horu. V ceně výletu je i vstup do jeskyně sv. Michala, která je úchvatná, avšak dojem a fotky kazilo hloupé, barevné osvětlení.


A konečně k opičkám. Jak jsem psala, opice tu volně žijí a je přísně zakázáno se jich dotýkat a krmit. Opice Vás ovšem kontaktovat může, je třeba dávat pozor na tašky, brýle apod. Co mě překvapilo, tak že každá opice má tetování a je očkovaná. Makakové tráví více jak 70% svého času s turisty, takže jsou na lidi opravdu zvyklí. Ale i řidič nás upozorňoval, že sem jezdí několikrát denně a zažil už spousty kousnutí. Ač jsou roztomilé a milé, jsou to furt zvířata a dokážou ublížit

Mě přišly spíše flegmatické a to dokonce i opice s čerstvě narozeným mládětem vypadala, že ji tolik lidí kolem až tak nevzrušuje. Já tedy očekávala, že opic tam bude mnohem více, ale narazili jsme pouze na jednu menší skupinku a v místě, kde dochází ke krmení a měl by být nejvyšší počet, tak byla snad jen jedna. Ač se nesmí krmit, tak od řidiče jsme dostali buráky, které jsme jim dát mohli. Jak nadšená jsem byla, když jsem se k opici dostala a mohla se nechat vyfotit. Dokonce si vedle mě sedla opravdu blízko, že jsem cítila chloupky. Opravdu velký zážitek.

Kde jste letos byli na dovolené?
Byli jste někdy ve Španělsku? A co Gibraltar?

12 komentářů:

  1. Naposto uchvatné fotky, jde vidět, že sis to tam užila. :)

    OdpovědětVymazat
  2. Fotky jsou moc krásný, za mě jsou nejlepší ty víš jaké - ty s opicí ♥ :D. Jéé, tam já bych byla nadšená. Jen mě u Tvých fotek vždy ruší růžové orámování, to bych vynechala a fotky nijak už nezdobila, jsou krásný samy o sobě :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Také mám nejraději ty s opicí :)
      Fotky nijak nezdobím, rámeček je kdesi v nastavení.

      Vymazat
  3. ó, v španielsku som ešte nikdy nebola§ ale vyzerá to nádherne! všetko!
    tak verím, že ste si to tam poriadne užili, nakoľko fotky to tak vyžarujú! :).

    KEJMY ♥.

    OdpovědětVymazat
  4. Wow, je vidět, že sis to mega užila. :) No jako ty fotky s opičkou teda ty jsou fakt pěkné :)

    OdpovědětVymazat
  5. to je nadhera do španielska by som veľmi rada raz zavítala:)

    OdpovědětVymazat
  6. Vypadá to, že jste si dovolenou fakt užili.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý komentář, moc si toho vážim. Na každou Vaši reakci se snažím odpovídat, případně mě můžete kontaktovat i soukromě na mail: charmedka92@gmail.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...