Prodloužený víkend v Polsku - II. část: Solný důl Wieliczka

Wieliczka je sice poměrně malé město, které má kolem dvaceti tisíc obyvatel a nachází se nedaleko Krakova. Rozhodně to tu žije. Spousta turistů díky solnému dolu a právě kvůli němu jsme sem zavítali. Důl mě zaujal v turistickém pořadu Bedekr a protože bylo zrovna deštivo, ideální plán zalézt někam pod zem.

Koupili jsme lístky a protože jsme měli čas, jelikož jsou na určitou hodinu, tak jsme dali malou procházku po městečku. Město je hezky udržované, pěkné parky, zámek (bohužel zrovna v rekonstrukci), álej Jana Pavla II., náměstí...



327km hluboký solný důl rozprostírající se pod městem fungoval od 13. století. Jedná se o jeden z nejstarších solných dolů vůbec. Chodby mají 300 km, veřejnosti jsou přístupné 3,5 km, protínají je schody, tunely, šachty... Čeká Vás tu spousta soch z kamenné soli, dokonce i jezírko.

Do dolu lze jít pouze s průvodcem. Doporučuji vyrazit ráno, byli jsme v půl jedenácté u kasy, přesto jsme prohlídku měli až za hodinu a chvilku po nás už všude byly davy a fronty. Můžete vybírat z několika jazyků, jelikož bysme angličtině stejně blbě rozuměli, vzali jsme polštinu, která i vyjde nejlevněji.

V hloubce 101m se nachází kaple sv. Kingy, která je komplet ze soli. Od soch, až po lavice a lustry. Kaple pojme až 500 osob, stále se zde konají mše, koncerty, ale i svatby.

Prohlídka to je přibližně na dvě a půl hodiny. Lístky vychází cca na pětikilo, v polštině trochu levněji, ale i tak. Není to úplně málo, mně osobně se ale důl moc líbil a jsem ráda, že jsem ho viděla, Honza naopak by ho klidně vynechal a ke konci už skuhral, ať ho pustí nahoru :D

Zajímala by Vás návštěva?
Byli jste v dole?

12 komentářů:

  1. Ten solný důl vypadá zajímavě a stejně tak na mě působí město, určitě bych se tam moc ráda podívala:-)

    OdpovědětVymazat
  2. V solném dole jsem ještě nebyla, ale letos jsme byli v dole Mauritius v Krušných horách a kdysi v dolech, co jsou kolem Jílového u Prahy.

    OdpovědětVymazat
  3. Krásná podzimní příroda na prvních fotkách, přesně takové výlety miluju! :))

    OdpovědětVymazat
  4. Já snad nikdy v žádném dole nebyla, takže moc děkuji za fotky. Aspoň už vím, jak to tam vypadá!

    OdpovědětVymazat
  5. Tady jsem byla také, ale už si to moc nepamatuji.

    Somethingbykate

    OdpovědětVymazat
  6. Tak tam bych se ráda podívala :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý komentář, moc si toho vážim. Na každou Vaši reakci se snažím odpovídat, případně mě můžete kontaktovat i soukromě na mail: charmedka92@gmail.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...