Prodloužený víkend v Polsku - V. část: Fabrika Oskara Schindlera

Vítám Vás u posledního polského článku, ve kterém Vás vezmu do muzea Oskara Schindlera.

Fabrika Oskara Schindlera je bývalou továrnou na kovové předměty, kde Schindler zaměstnával Židy a tím je chránil před koncentračním táborem. Vyrábělo se primárně pro armádu, i střelivo, díky tomu byla továrna potřebná a nehrozilo její zavření.

Muzeum je opravdu vymazlené a interaktivní. Vážně nádherné muzeum, ale docela nás zklamalo. Čekali jsme více ze života Schindlera a bohužel toho jsme se nedočkali, max v kině dokumentu. Muzeum je spíše zaměřeno obecně na Židy, než na továrnu a Schindera. Na druhou stranu vstupné není drahé a muzeum samo o sobě je opravdu zážitek.

Jinak na webu se dočtete, že navštívit lze muzeum pouze s online vstupenkou na konkrétní termín, ale koupit můžete klasicky na místě.


Jako poslední bych Vám ještě ráda ukázala ubytování. Ubytováni jsme byli v hotelu Garden Square, který je přibližně 15 minut od centra, tramvaj se nachází pár metrů od hotelu, jede přmo na Rynek, takže dostupnost opravdu moc dobrá. Někomu by mohl vadit vlak, který jezdí hned vedle a je slyšet. Pokoje jsou maličké, ale na přespání to bohatě stačí, moderní a my měli dokonce dvě terasy, což třeba v létě by byla úplná paráda. Snídaně vynikající, ty v Polsku prostě umí a vybere si opravdu každý.

Zajímají Vás muzea?
Láká Vás Krakov?

8 komentářů:

  1. Krakow mi jako cíl třeba pro prodloužený víkend nepřijde špatný. My zatím spíš směřujeme do hor a lesů, ale změna taky občas neškodí ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lesy mám také ráda, ale pak to ráda zas obměním městem :)

      Vymazat
  2. V Krakově jsem byla na vánočních trzích, škoda, že nebylo víc času, do Zoo a sem bych určitě zašla. Dlouho jsem v žádném muzeu nebyla, naposledy snad ještě někdy na střední:-D

    OdpovědětVymazat
  3. Jsem historií nepolíbená, takže jsem vůbec nevěděla kdo to je.

    OdpovědětVymazat
  4. Nikdy jsem tam nebyla, ale podle fotek je to velmi zajímavé místo. Ubytování také vypadá krásně, hlavně ty snídaně - mňam! :D :))

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý komentář, moc si toho vážim. Na každou Vaši reakci se snažím odpovídat, případně mě můžete kontaktovat i soukromě na mail: charmedka92@gmail.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...