Shrnutí roku 2022

Vítám Vás u posledního článku, který bude věnován roku 2022. Bude to dlouhý článek plný fotek a menšího povídání. Ještě, že dělám randomy a mám přehled, přesto mi tenhle článek vždy zabere celý den.

Co se týče celého roku, tak byl nádherný, plný cestování, jídla, posezení s přáteli...Nějak se to celé zvrtlo ovšem na podzim. Upřímně, nastalo nějaké těžké a náročné období po všech směrech. Byla jsem unavená, vyčerpaná a to jak fyzicky, tak i psychicky. Do práce jsem začala chodit s velkou nevolí, byla podrážděná, utahaná, potřebovala jsem dlouhé volno beze všech...Jak se vše začalo sypat, tak po dlouhé době i z práce cítím, že to chce změnu. Nejen pracovně, ale po všech směrech jsem prostě vyhořelá...


Pojďme ale k těm pozitivnějším věcem a začnu cestováním. Miluji cestování a všechny výlety, užívala jsem si jak jednodenní někde kousek od Prahy jako Mělník, Veltrusy, Kutná Hora, tak i prodloužené víkendy. Určitě doporučuji navštívit Svatý Jan pod Skalou a po milovníky přírody i Peklo, obzvlášť na jaře, kdy tam kvetou bledule. Pokud jako já zbožňujete zoo, tak musíte navštívit kontaktní zoopark Zelčín.

Rok 2022 se nesl v duchu poznávání Polska a země mě rozhodně zaujala. Na jaře jsme byli ve Vratislavi, která mě naprosto okouzlila a hned bych se tam vrátila znovu, myslím, že třeba na advent musí být kouzelná. Naopak Krakov mě dost zklamal, město samo o sobě nijaké, avšak výlety kolem jako solný důl a Osvětim stojí za to.

Šumava je jistota skvělého výletu, nachodili jsme toho až až, nemohla jsem po návratu vůbec chodit, jak mě nohy bolely, ale zas bych na Šumavu někam vyrazila. Prostě překrásná příroda.

Po třech letech jsem byla u moře, v létě jsem netoužila po ničem jiném, takže jsem moc ráda, že se mi to splnilo, navíc v krásném Maroku. Byla to skvělá volba, oblast Saidia sice nenabízí moc kulturního vyžití, ale pokud Vám jde o moře, tak pecka, moře teplé, písčitá pláž, málo lidí, sen...


Co se týče Prahy, tak bych letos ráda podnikala více procházek a zkoumání Prahy. Moc doporučuji po okrajích les Milíčov, ten miluji, je rozlehlý, projdete jím až přes Hostivař a Petrovice a též se tu nachází malá zoo. V Hostivaři zas můžete navštívit Divokou zahradu, v Chuchelském háji zookoutek. Všechno to jsou okrajová místa, takže klídek a hezká příroda.

Jídlo a kávičky, to je i v randomech obsáhlé téma. Co se týče kaváren, chodím hodně do těch samých, takže klasika jako Le Caveau, The Miners, Kávový klub, Cafe Alerge...Objevila jsem ovšem i nové podniky. Pokud máte rádi croissanty, tak moc doporučuji Just Croissant v Korunní, je to menší kavárna, moc útulná, s výbornou kávou a plněnými croissanty. Konečně jsem také navštívila Botanica Coffee Truck, což je truck s kávou ve vnitrobloku a vždy tématicky vyzdoben, takže úplně insta friendly. Dobrou kávu a skvělé zákusky mají v Mezi Srnky, avšak na vinohradské pobočce není úplně příjemné sezení. Top lívance a výborná káva v Lights Coffee.

Miluju burgery, rozhodně nejlepší, názor jsem nezměnila ani po letech a po vyzkoušení x dalších, je Koza Roza v Berouně, to jsou top burgery. V Mělníku zas nevynechejte Němého Medvěda a v Praze na Žižkově skvělá burgrárna John Polpo Spot. Pokud jste na streetfood, tak zavítejte do Meat Vandals, prasárna a moc dobrá. Ochutnali jsme i vyhlášenou pizzu od Amíci a byla výborná, i když možná až moc tenká, ale určitě si ráda dám znovu a chci zkusit i jejich burgery.

Jinak samozřejmě nechyběly před výlety snídaně v Mekáči, ty bych mohla pořád, v létě se také dost grilovalo, což mám strašně ráda. Burgery, sýry, klobásky, ale i zelenina, zkrátka to, co má každý rád, mňam.

Hodně jsem si oblíbila polskou kuchyni, nejen že mají na hotelech dokonalé snídaně, ale chutnají mi i polské speciality jako žurek a plněné pirohy. Pokud budete v Krakově, tak navštivte Kazimierz, kde to žije streetfoodem a ochutnejte maczanku.

Oslavila jsem třicet, ufff. A jednatřicet se blíží, uffffff. Scházely jsme se s holkami, slavily, nebo jen poseděly a hlavně vždy skvěle pokecaly. Nechyběly návštěvy kina, samozřejmě hlavně shlédnout nové komiksy a po hodně dlouhé době jsem se zúčastnila i blogerské akce a to nádherného setkání s Yves Rocher.

Předloni byl Signal Festival hrůza, ale loni se vážně povedl a jsem ráda, že jsme nakonec i přes nevoli vyrazili. Mezi Vánoci jsem si nenechala ujít světelnou výstavu ve Žlutých lázních. Stojí teda dost, 250Kč a máte to tak na necelou hodinku, ale je to krása, doporučuji, pokud ještě stihnete.

Baruška oslavila šestnácté narozeniny, fakt už je to babička, hůře chodí, slyší a domluvit se s ní, tak to už je v podstatě nemožné, má již svoji hlavu a uplácet se nenechá. Ale zas když se mihne hafan za plotem, to lítá jak za mlada :D

Bohužel v roce 2022 odešel ten nejlepší ušák na světě, Chip. Byl to dlouhý boj, již předchozí roky jsme několikrát řešili boule na tváři. Ta se zas vrátila, Chip přestal jíst a už se nerozjedl, zkusili jsme všechno, ale na konci března mě opustil nejempatičtější králík...


Jako poslední filmy a seriály, které k mému životu rozhodně patří. Pochopitelně jsou v topce komiksy, z Doctora Strange jsem byla naprosto nadšená, navíc jsem si moc oblíbila postavu Wandy. Hodnotila jsem velmi kladně nového Batmana a velmi milým překvapením byl Shang-Chi. V kině jsem byla náhodou i na Top Gunu a byla to pecka a to i přesto, že nejsem cílovka.
Mám slabost pro romantické a naivní komedie, obzvlášť Netlifx mě v tom dost podporuje, z těch doporučím Zranitelná srdce a Letovisko lásky. Skvělý film byl za mě Free Guy, u toho jsem se hodně bavila a nadšená jsem z Prokleté romance, pro tuhle pohádku mám slabost a druhý díl mě nezklamal. Nejdojemnějším filmem byl rozhodně Vlk a lev, u toho ukápla slza. Jako poslední český film a to moc milý Srdce na dlani.

Seriálům věnuji pořád hodně času a loni jsem jich hodně dokoukala, hlavně z řad komiksů. Jak mě Legendy zítřka zpočátku moc nebavily, tak nakonec jsem si je moc oblíbila, naopak jsem ráda za konec Supergirl a Batwoman, kde mě bavila jen postava Alenky. Vůbec mě nechytl Luke Cage, u toho jsem trpěla a Vychováni vlky také není vůbec seriál pro mě, neustále jsem byla ztracená. Skončil i Odkaz, který mi jako teenage seriál přišel fajn, ovšem k Smrt nás spojí jsem si moc cestu nenašla. Naopak Papírový dům je jeden z top seriálů vůbec, pecka. Jako poslední Pitomý Vánoce, což je fajn minisérie o randění, ale vánoční atmosféru moc nemá, naopak Veselé vánice byly fajn dramatickým seriálech ze života.

Rozkoukaných seriálů mám až až, největší láskou jsou Bridgertonovi, Emily in Paris s Virgin River, všechno nenáročné a líbivé kousky. Z komiksů jsem začala konečně sledovat Lokiho, Iron Fista (rozhodně lepší jak Luke Cage), Umbrella Academy, která mi moc nesedí a Peacemakera, ten mi naopak ani přes vulgárnost nevadí. Miluji seriály z doktorského prostředí a rozhodně doporučuji Dobrého doktora a Nemocnici New Amsterdam, oboje super. Na Wednesday a Jeho temné esence si teprve tvořím názor. Největším zklamáním roku je určitě Rod draka.

Jaké byly Vaše top momenty roku?

4 komentáře:

  1. Hezké shrnutí. Top je jídelní okénko - sliny mi tekly až na klávesnici :D

    OdpovědětVymazat
  2. Super, že jsi takto cestovala a máš spoustu nádherných vzpomínek. :) Fotky mluví za vše a tak to má být. :) Ať je rok 2023 v podobném duchu. :))

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý komentář, moc si toho vážim. Na každou Vaši reakci se snažím odpovídat, případně mě můžete kontaktovat i soukromě na mail: charmedka92@gmail.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...